Wednesday, April 27, 2011

Berkira Untuk Makan? Isk..Isk..



Pagi tadi, aku gi beli breakfast kt makcik pagar.. Haha, nama tak dapat dikenalpasti, Dah meniaga kat pagar, so, kitaorg pun panggil Makcik Pagar..
Seperti biasa, aku pun tunggu laa turn nak amik kuaytiow goreng..

Ada laa seorang 'akak' ni, bukan main lama mencedok bihun ngan maggi goreng.. (ade 3 jenis/warna bihun) So, dia amik semua jenis bihun ni.. Yg merimaskan aku ialah, dia dh laa conquer kawasan tu, org lain nk amik pun x boleh.. pastu, habis di korek semua isi dlm setiap tempat tu.. segala jenis udang, fish ball, semua dia bolot..

Hangin betul.. Aku pun apalagi, selamba jer memanjangkan tangan n cedok kuaytiow tu.. pastu, tau pulak nk ke tepi.. Lepas dh settle, aku pun gi laa bayar.. Korang tau, akak ni still x settle2 lagi.. then sebelum aku melangkah kaki pergi dari situ, baru aku dengar suara dia cakap ngan assistant makcik pagar tu. Ayat dia lebih kurang mcm ni " Dik, makanan ni 2 ringgit jer, saya dh tanyer kt makcik tu.."

Huhu.. Setelah habiskan isi2, plus telur mata kerbau lagi, ngan nak bungkus pun susah (penuh sangat), ko boleh berkira & cakap RM 2.. Takut budak tu kira lebih (coz budak tu tgk je xtvt dia)..
Ada gak manusia mcm ni.. Kalau ikut handbag, baju mmg dahsyat.. Tapi, makan pun nk berkira..
Mm, pendapat aku : Berkira tu penting, tp kalau dh berkira-kira sangat memang bikin hangin..

No comments:

Post a Comment