Thursday, April 21, 2011

Hujan oh Hujan


Dah dua hari hujan lebat.. Gi keje hujan, balik pun hujan.. Kalau pagi tu rasenya liat jer nk bangun pergi keje.. Kunci jam pukul 4:45am, snooze sampai kul 5am.. Bangun gosok2 baju baru mandi.. Kul 6am dh bwk kete nk gi keje.. Masa ni aku cadangkan korang bukak laa Radio IKIM.. At least permulaan pagi kite dengar sesuatu yg baik dan indah.. Nk tau ape?? Korang dengar laa sendiri yer..

Seperti biasa dh nk sampai ofis, hujan pun reda..Alhamdulillah.. Kalau hujan lebat mau gak basah kain.. Yer laa, rakyat2 mcm aku ni, kena parking kat luar jer.. Jauh laa sikit perjalanan nk masuk opis..

Balik petang, mmg cuaca dh mendung, windy2 gitu.. tp x hujan lagi.. Bila dh nk dekat area Damansara tu baru laa hujan turun mencurah-curah..

Mmm.. biasa laa kalau hujan mesti jem.. (Tp, x hujan pun jem gak kat area Subang, Damansara ni).. Paling lebat bila dh dekat ngan Setia Alam.. Tp, aku bersyukur bile turun hujan ni.. Yer laa, mcm husband aku cakap, hujan ni boleh mencuci darah, bangkai kat jalan raya.. Korang pun tau yang hari2 ade jer accident kan.. Tak kira laa org ke binatang..

Ok laa, panjang lak aku membebel.. Hujan2 ni berhati-hati lah di jalan raya..

No comments:

Post a Comment