Tuesday, April 19, 2011

MasterChef Malaysia




Hehe.. Tajuk post di atas tu bukan bermakna aku gi hantar borang & pergi ujibakat k.. Tak layak lagi.. Cuma, ni laa antara reality tv favorite aku kt Channel 711.. Tak lama lagi leh tengok Masterchef versi Malaysia..

Masterchef US season pertama pemenang dia kite dh tau.. Saper lagi kalau tak si cantik manis Whitney Miller. Dia contestant termuda.. Aku mmg suka laa tgk dia ni coz dia very the talented..

Lepas habis Masterchef US, sekarang ni Junior Masterchef Australia lak.. And the winner goes to : Isabella.. Huh, mula2 aku ingat yg menang adik kembar dia Sophia.. Tapi, dia yg dapat.. Rezeki2.. Anyway, aku suka gak kat Pierre, terre budak lelaki ni n comel laa gak.. (hahaha)

Mmm.. yg Malaysia lak, dh nk start ujibakat session.. Gud luck pada yg terpilih.. Chaiyo..Chaiyoo..

Pada yang tak berapa familiar pasal Masterchef ni, ni aku cerita sikit pasal program ni.. Realiti tv ni pilih peserta2 yg mmg xder background belajar memasak.. Diaorg ni semua keje lain laa cth involved dalam bidang IT, accounting, medic, college student pun ade gak.. Tapi, respect la..coz diaorg ni mmg talented & tau pasal masak memasak ni.. Kalau tgk diaorg hias makanan, mmg taraf makan kat hotel laa..

Saper yang rase memang ade bakat tu, boleh laa cuba k..Tp, bukan tahun ni laa coz penyertaan dh ditutup.. Sendiri mau ingat. tahun depan kena lebih peka n bukak pekak k..

No comments:

Post a Comment