Friday, April 22, 2011

Aku dah ade kamera



Lalala.. hari yg sangat gumbira.. Aku dh ade kamera.. Tp, xleh testing lagi coz tgh charge..
Lunch hour (22 April 2011) aku n office mate gi laa ke Plaza Alam Sentral.. Membelek-belek kamera..
Nasib aku ade buat survey sendiri.. Nak harap salesgirl kat situ, mmm, mmg tak dapek nk menolong laa..Aku tanyer ape beza kamera A ngan kamera B ni? Dia leh jawab, "entah laa kak.."
Sabar jer laa kan!!!.. Hahaha..mesti korang ckp kenapa nk beli gak kat kedai tu kan??
Jawapan aku ialah : Aku dh berkenan & dah tak sabar2 nk ade kamera digital sendiri..

Kepada salesgirl2 yang berkenaan - please equipped urself with product knowledge.. Baca laa manual, buat laa testing, buat survey kt internet, cari info2 yg berguna - so, hati customer pun senang kan??

Tak semestinya kite kena pakai mini skirt, rambut kaler2,kite dh layak jadi salesgirl yg berjaya.. Kalau x well versed dengan produk yang kite jual, mmg laa x guna satu sen pun.. Pada employer pun : apa salahnyer korang buat training kat bebudak ni..
Jangan laa biar diaorg terkapai-kapai.. Kesian tau bila aku tengok bila org tanyer tak boleh terangkan dengan suksesnya..

Aku tulis ni pun sekadar peringatan bersama.. Bukan nak mengaibkan sesiapa..
Kekadang kopi yang pahit tu lebih menyelerakan dari kopi yang terlebih manis.. Fikir-fikirkan lah..

No comments:

Post a Comment