Friday, June 3, 2011

Giving directions.. Men or Women??

Hari ni aku dengar topik yang agak menarik at Fly FM.. Around 5:45pm..
Aku x kenal announcer a.k.a dj segmen ni.. Kalau x salah aku segmen ni tajuk dia - the show with no name.. So, maafkan aku kalau tersalah tulis..

Masa aku dengar topik ni, di sudut hati ku yg terpencil, mengaku yg perempuan (aku laa tu) memang failed bila org tanya jalan.. Sebabnya, aku mmg ada masalah nak ingat landmarks, etc.. Kecuali laa tempat tu mmg aku dh familiar.. Kalau ada yg call tanyer jalan, mmg aku pass phone kat sesaper yg ade laa.. Hehehe..aku rase belajar matematik lagi seronok dari ingat jalan..

Anouncer Fly FM ni dia try laa call sorang budak lelaki ni tanyer jalan.. Budak lelaki ni rileks jer jawab & kalau ikut betul2 mmg boleh laa sampai.. Tp,bila diaorg call sorang ladies ni, mmg menjawab dengan agak mengelabah laa.. Huhu..

Tapi, diulang yer, tapi, bukan semua perempuan yang tak tau nk bagi direction & ingat jalan.. Aku tgk kakak aku tu mmg expert & ingat pasal jalan2 ni.. Dia leh lukis exactly & mmg x sesat laa..

Kalau lelaki yg memang jenis x fokus macam aku, mmg laa dia pun x boleh bagi direction.. So, kesimpulannya, lelaki or perempuan ada kelebihan masing2.. Tak payah nk beza2 sangat.. Cuma, aku still percaya yang lelaki should be a leader in organizations.. (hahaha, tetiba jer kan masuk pasal leadership lak)..

Ok laa, korang fikir-fikirkan le..

No comments:

Post a Comment